مصرف نوشابه موجب پرخاشگری کودکان می شود
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان 7raindrops و آدرس 7raindrops.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





محققان آمريكايي با تحقيق بر روي بيش از ۳ هزار كودك پنج ساله كه در خانواده هاي مشكل دار زندگي مي كردند، در يافتند ۴۳ درصد كودكان حداقل يك بار در روز نوشابه مصرف مي كنند و ۴ درصد كودكان نيز چهاربار يا بيشتر در روز نوشابه مي خورند.

محققان بر مبناي اطلاعاتي كه مادران در اختيار آنها قرار دادند ، دريافتند پرخاشگري، در خود فرو رفتگي و بروز مشكلات روحي و رواني در كودكان با مصرف نوشابه ارتباط دارد.

 

محققان سپس عوامل اجتماعي جمعيتي، افسردگي مادران، خشونت و حبس شدن توسط پدران را نيز به عنوان فاكتورهاي مورد توجه به تحقيق اضافه كردند و به اين نتيجه رسيدند كه با وجود اين فاكتورها، مصرف نوشابه در بروز مشكلات رفتاري موثر است.

 

به گفته آنان كودكاني كه چهار بار يا بيش تر در روز نوشابه مصرف مي كنند دو برابر بيش از ديگر كودكان دعوا مي كنند و اشياي متعلق به ديگران را از بين مي برند. همچنين اين كودكان در مقايسه با كودكاني كه نوشابه نمي خورند از مشكلات روحي و رواني رنج مي برند و به بيماري هايي همچون در خود فرو رفتگي و افسردگي مبتلا مي شوند.

 

اين محققان براين باورند كه با افزايش تعداد وعده هاي مصرف نوشابه در كودكان، رفتارهاي پرخاشگرانه آن ها نيز افزايش مي يابد.

 

هر چند اين مطالعه ماهيت دقيق ارتباط بين مصرف نوشابه و مشكلات رفتاري در كودكان را مشخص نمي كند اما با كاهش يا حذف اين نوشيدني مي توان مشكلات رفتاري را كاهش داد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:, ] [ 11:53 ] [ باران ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 268
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1